Najlepsze aplikacje do zarządzania czasem i zadaniami na Androida

Fot. Flickr/zoutedrop/Lic. CC by

Fot. Flickr/zoutedrop/Lic. CC by

Jedną z podstawowych funkcji smartfona jest wspieranie użytkownika w zarządzaniu dniem. W Android Markecie można znaleźć mnóstwo aplikacji, które świetnie realizują to zadanie. Jakie cechy powinien mieć idealny task manager i które programy są najlepsze?

Jedno z pytań, które zadają początkujący użytkownicy smartfonów, brzmi: dlaczego mam korzystać z aplikacji, skoro mogę po prostu otworzyć stronę mojego ulubionego serwisu w mobilnej przeglądarce? Odpowiedź jest prosta: aplikacja działa szybciej i łatwiej ją obsługiwać.

Jest ona bowiem zoptymalizowana pod ekrany komórek. Poszczególne elementy są łatwiej dostępne. Dużo wygodniej korzysta się z usługi, trzymając telefon pionowo – wszystkie zadania są zazwyczaj pogrupowane w listy. Aplikacja mobilna działa także szybciej niż witryna, bo sporo danych jest już zapisanych w telefonie.

Oczywiście ten dylemat nie występuje wtedy, gdy nasza ulubiona strona WWW nie ma aplikacji. Wtedy pozostaje korzystanie z serwisu internetowego lub zmiana usługodawcy.

Cechy idealnego task managera różnią się w zależności od potrzeb użytkowników. Jedni szukają czegoś maksymalnie prostego, minimalistycznego. Inni wolą bardziej rozbudowane, oferujące mnóstwo funkcji usługi. Są one skierowane przede wszystkim do profesjonalistów (menedżerów, biznesmenów) i często płatne.

Niezależnie od potrzeb ważne są oczywiście intuicyjny interfejs i szybkość działania. Do tego dochodzi na przykład możliwość tworzenia odrębnych projektów (wielu list), zadań powtarzalnych (np. występujących co tydzień) czy powiadomień e-mailowych.

Kluczowa jest synchronizacja między aplikacją mobilną a stroną WWW. Dzięki temu zawsze mamy pod ręką wszystkie zapisane wydarzenia – niezależnie od tego, czy korzystamy ze smartfona, tabletu, prywatnego laptopa czy służbowego desktopa.

Todoist

Moim ulubionym menedżerem zadań, z którego korzystam od lat, jest Todoist. Początkowo wykorzystywałem jedynie stronę internetową, a kiedy kupiłem smartfona z Androidem, zainstalowałem również aplikację mobilną. Todoist jest usługą minimalistyczną – zarówno na komputerze, jak i na komórce.

Mobilny interfejs składa się z globalnej listy zadań ułożonych chronologicznie. Przy każdym elemencie znajduje się informacja, którego dotyczy projektu, czy jest to zadanie jednorazowe, czy też powtarzalne i jaki jest jego priorytet. Domyślny widok obejmuje siedem kolejnych dni.

Interfejs aplikacji Todoist

Interfejs aplikacji Todoist

Todoist for Android jest aplikacją darmową, wyświetla jednak reklamy. Banery są wyłączane po wykupieniu za pośrednictwem strony internetowej pakietu Premium (ok. 10 zł miesięcznie, obejmuje także dodatkowe funkcje w serwisie WWW) lub zakupie aplikacji Premium za 3,14 zł.

Inna ciekawa minimalistyczna usługa mobilna to Gtasks. Darmowa aplikacja rozszerza funkcje Gmaila i wbudowanego w niego menedżera zadań. Wersja płatna (ok. 16 zł) pozwana na automatyczną synchronizację danych w tle czy zbiorcze dodawanie zadań.

Remember the Milk

Jedna z najpopularniejszych usług online do zarządzania zadaniami. Oferuje więcej funkcji niż Todoist, ale jednocześnie ma trochę bardziej złożony interfejs. Podobnie jak Todoist występuje w formie strony WWW i aplikacji mobilnej. Dane pomiędzy nimi są automatycznie synchronizowane (co 24 godziny).

Remember the Milk obsługuje takie funkcje, jak priorytety, powtarzalne zadania, tagi czy listy. Do tego dochodzi wyszukiwarka. Umożliwia ona nie tylko szybkie znalezienie pożądanych elementów, ale pozwala także na zachowywanie wyników wyszukiwania w formie tzw. inteligentnych list.

Remember the Milk

Remember the Milk

Wersja Pro pozwala na nieograniczone synchronizowanie danych czy otrzymywanie powiadomień o zadaniach. Daje również dostęp do widżetów, które można umieścić na ekranie głównym smartfona.

Kolejna, mniej znana aplikacja to Wunderlist. Darmowy program został określony przez serwis Lifehacker jako najlepszy menedżer zadań na Androida. Usługa działa w systemach Android, iOS, Windows, Mac OS i Linux, a także jako strona WWW w innych platformach. Jest to więc idealne rozwiązanie dla osób korzystających z wielu różnych urządzeń.

Inne aplikacje, które warto sprawdzić, to Astrid, Taskos, CheckItOff czy ToDo Task Manager Pro. Wszystkie te usługi są darmowe (podstawowe wersje) i oferują jakąś formę synchronizacji danych (może być wymagana opłata).

  • http://twitter.com/MSkony81 MSkony

    a Wunderlist ? moim zdaniem świetna aplikacja

  • Vincent

     Czy ktos moglby polecic rozbudowany, profesjonalny organizer na windowsa z mozliwoscia synchronizacji kalendarza, kontaktow i zadan z Nokia (interesuje mnie mozliwosc synchronizacji za pomoca bluetooth np. poprzez Nokia PC Suite takze ze starszymi modelami np. nokia 6300). Z gory dziekuje

    • bill gates

      Notatnik – jedna z najlepszych aplikacji na windows. Uzywam 15lat i codziennie odkrywam nowe opcje. Nigdy mnie nie zawiodl