Logo LG – skąd się wzięło i co symbolizuje

fot. lg.com

fot. lg.com

Może się wydawać, że logo to niezbyt istotny element dla tak wielkiej korporacji, jaką jest LG. Owszem, jest to podstawowy znak rozpoznawczy firmy, ale najczęściej się nad nim nie zastanawiamy – co oznacza, skąd się wziął.

W przypadku LG sprawa jednak nie jest taka prosta. Logo, bardzo dobrze rozpoznawalne, na pierwszy rzut oka jest po prostu kołem i dwiema literami. O ile nazwę marki – LG – można dziś dość łatwo rozszyfrować – Life’s Good, o tyle logo to trochę bardziej złożona sprawa.

Przyglądając się mu dokładniej, można zauważyć, że to koło to tak naprawdę uśmiechnięta twarz. Zmieniając lekko perspektywę patrzenia, da się dostrzec, że zarysy twarzy to dwie litery – LG. Czy ta dość asymetryczna twarz skrywa w sobie coś więcej?

Składowe

Logo 2D

Logo 2D

Logo utrzymane jest w kolorystyce czerwono-szarej. Kolory te nie są dobrane przypadkowo – to zastrzeżone barwy, które zawsze występują razem – LG Red oraz LG Grey. Firma zapewnia, że są one symboliczne: kontrastowe zestawienie tych barw (żywego czerwonego oraz stonowanego szarego) ukazuje dwie linie działania firmy – nastawienie na agresywny rozwój, a z drugiej strony niezawodność i pewność stosowanych rozwiązań technologicznych.

Dodatkowo dwie przeciwstawne składowe działalności podkreślone są kontrastowym zestawieniem grafik w logo pod względem dynamiki. Czerwone koło zawiera agresywne linie. Litery LG są natomiast zapisane spokojną, bezszeryfową czcionką.

Skupiając się na samym czerwonym okręgu, można zauważyć wiele symboli i alegorii. Przede wszystkim kształt – okrąg ma przywodzić na myśl kulę ziemską – cały świat, który ma dostęp do technologii LG.

Z drugiej strony okrąg to jednocześnie uśmiechnięta twarz, nasuwająca skojarzenie z optymizmem, przyjaznym nastawieniem do świata i otwartością na nowe idee oraz pomysły. Jednooka twarz może oznaczać skupienie i ukierunkowanie na jasno postawione cele.

Te dwie strony logo mają na celu wywoływać jednoznaczne skojarzenie – firma ma bardzo szerokie perspektywy i horyzonty, jest otwarta na nowoczesne rozwiązania, ale jednocześnie przyjazna klientowi, wrażliwa na jego potrzeby.

Niezmienność buduje zaufanie

Logo 3D

Logo 3D

Logo firmy jest jej najlepiej rozpoznawanym symbolem. Dlatego ważne jest, aby w momencie powstawania firmy było ono dobrze zaprojektowane i przemyślane. Nazwa i samo logo LG pojawiły się dopiero w 1995 r. Wcześniej, od momentu powstania w 1958 r., firma działała pod marką Lucky GoldStar.

Od momentu wprowadzenia LG na rynek logo pozostaje niezmienne. Jest to ważny element w budowaniu renomy marki. Jedyną modyfikacją było wprowadzenie niedawno trójwymiarowej wersji podstawowego logo. W odróżnieniu od płaskiego, tzw. korporacyjnego, logo 3D jest stosowane w:

  • reklamie (drukowanej, internetowej, telewizyjnej i zewnętrznej),
  • witrynach internetowych,
  • materiałach promocyjnych (ulotki, broszury itp.),
  • opakowaniach,
  • szyldach.

Logo płaskie można spotkać przede wszystkim na produktach firmy.

  • Robert Zima Pl

    Witam,
    w artykule zabrakło moim zdaniem jeszcze jednej ważnej informacji LG to nie tylko Life`s Good, ale też Lucky GoldStar. Czyli dla zachowania niezmienności, która ma budować zaufanie artykuł powinien odnosić się też do tej starej nazwy wynikającej z fuzji 2 firm.

    Pozdrawiam

    Robert

  • Uszaty

    Dokładnie to samo chciałem napisać. Geneza nazwy bierze się przede wszystkim z Lucky GoldStar. Life’s Good wymyślono później jako hasło mające lepiej się ludowi kojarzyć, jednocześnie konstruując je tak, aby nie zmieniać inicjałów.
    Czyżby firma LG wstydziła się swojego rodowodu? Pewnie nieco starsze pokolenie polaków pamięta miernej jakości odtwarzacze VHS (tak odtwarzacze, nie nagrywarki), które stanowiły alternatywę dla pewexowskich “starych” marek Sony, Panasonic. Dziś to LG bryluje na salonach, podczas gdy Sony ma poważne problemy finansowe. Naprawdę nie ma się czego wstydzić swojej własnej historii.

  • Anonim

    Mi się LG jednoznacznie kojarzy z brakiem aktualizacji. Zgadnijcie dlaczego?

    • Linka

       Aktualizacji czego? Bo jeśli chodzi o produkty AGD to zawsze jako pierwsi wprowadzają innowacyjne rozwiązania jak chociażby technologie Smart TchinQ

      • Anonim

        A co mają innowacyjne rozwiązania do aktualizacji swoich urządzeń?

  • komuch korea

    gold star – pamiętam te topiące się magnetowidy vhs…

  • http://www.alkodrive.pl/ alkotester

    Mnie też dopadło LG jak musiałem kupić telewizor. Likwidowali jeden sklep  który nie wypalił i sprzedawali za śmieszną kasę. Chodzi chyba 3 lata przez 15godz dziennie i nic, daje rade. Wszystko się może zepsuć nawet Mercedes w drodze z fabryki do salonu.

  • bolo

    Marka LG powstała z połączenia pierwszych liter firm Lucky Chemical Company i GoldStar, natomiast Life’s Good to tylko i wyłącznie slogan.