LG w 2011 roku – podsumowanie RTV [wideo]

LG 3D Fot. LG

LG 3D Fot. LG

Rok 2011 nie był łatwy dla producentów elektroniki. W Japonii tsunami zniszczyło fabryki, w Wielkiej Brytanii płonęły magazyny, powodzie zalewały linie produkcyjne. Ten rok upłynął jednak nie tylko pod znakiem klęsk żywiołowych i strat. Był to też okres innowacji i promocji nowych technologii. LG stawiało przede wszystkim na trójwymiar.

3D rządzi światem

Kamieniem milowym określającym priorytety koreańskiego producenta były targi IFA 2011 w Berlinie. Wrześniowa impreza technologiczna nie zakończyła roku, ale była podsumowaniem wielu koncepcji, które LG starało się przedstawić przez cały 2011 r. Stoisko producenta świadczyło o tym, że większość innowacji jest związana z trzecim wymiarem. W roku 2011 LG zaatakowało bowiem ostro konkurencję systemem polaryzacyjnych okularów 3D działających z telewizorami z serii Cinema 3D. LW6500 Fot. LG

W tym roku to najważniejsza nowość tego producenta z działu RTV. LG nie postawiło wszystkiego na jedną kartę (nadal ma w swojej ofercie np. plazmy 3D z okularami migawkowymi), ale skoncentrowało się na Cinema 3D. Nic w tym dziwnego. Gdy inni producenci skupiali się na walce z nieprzyjemnymi efektami migania okularów aktywnych i niższą jasnością obrazu, Koreańczycy poszli inną, bardziej przyjazną użytkownikowi drogą. Polaryzacyjne okulary są lżejsze, tańsze i mniej męczą wzrok. Czy Cinema 3D zawojuje rynek? Zapewne nie na tyle, by stać się jedynym obowiązującym standardem. Na pewno jednak będzie jedną z najważniejszych opcji. LG miało też okazję wspierać swoją technologią 3D produkcję filmu “1920 Bitwa Warszawska”.

W Polsce można obecnie kupić na przykład te telewizory z serii Cinema 3D:

  • LW570S - model dostępny w rozmiarach 32, 42, 47 i 55 cali. Kosztuje od 2250 do 3900 zł. To telewizor LCD LED Full HD z systemem konwersji 2D do 3D, tunerem DVB-T MPEG 4 i funkcją odtwarzania multimediów z USB. W zestawie jest od 2 do 7 par pasywnych okularów 3D (w zależności od sprzedawcy). Kolejne można kupić za grosze.
  • LW4500 – równie atrakcyjny cenowo model Cinema 3D, który można kupić już od 1940 zł za wersję 32-calową. Model największy, 55-calowy, to wydatek około 5350 zł.
  • LW5500 – telewizor, który można kupić nawet w rozmiarze 55 cali. Ten model kosztuje 6300 zł. Najmniejszy, 32-calowy, to wydatek około 2350 zł. Ma wszystkie funkcje Cinema 3D znane z innych modeli, a do tego ciekawie prezentującą się podstawkę z lekko wygiętą, błyszczącą nóżką oraz kolorowe akcenty na obudowie.
LG LW5500 Fot. LG

LG LW5500 Fot. LG

Na targach IFA mogliśmy oglądać inne nowości LG związane z tak mocno promowanym w tym roku trójwymiarem.

  • Dźwięk 3D w zestawach surround dla kina domowego – LG jako pierwsze postanowiło uwolnić dźwięk i wypuścić go z kolumn również w pionie.
  • Monitory 3D – najbardziej zapadł w pamięć widzom model D2000; aby zobaczyć wyświetlany przez niego obraz 3D, nie trzeba zakładać okularów.
  • Komórki 3D, o których więcej napiszemy w kolejnym tekście.

LG wprowadziło w tym roku nawet takie ciekawostki jak system Dual Play, w którym dwa obrazy wyświetlane na matrycy telewizora 3D zostały wykorzystane do stworzenia systemu pozwalającego na jednoczesną zabawę w dwie osoby. Każda z nich widzi pełny ekran.

O technologii 3D jest głośno już od kilku lat. W zeszłym roku każdy producent starał się nas do tej rewolucji przekonać, jednak dopiero w mijającym roku doszło do tak potężnego wysypu nowych urządzeń i koncepcji. LG wyraźnie skupiło się w ostatnich 12 miesiącach na promocji swojej wizji 3D: polaryzacyjnej, bez migania, baterii i ciemnego obrazu.

Dotykowo dla wszystkich

Pod koniec tego roku LG zaprezentowało też konkretne informacje na temattelewizorów Pentouch TV. Matryce dotykowe o dużych przekątnych i rozdzielczości widzieliśmy już wcześniej. Pentouch TV jest jednak wyjątkowy, bo kierowany nie tylko do odbiorców biznesowych, ale też rodzin. LG przeciera szlaki, starając się przekonać zwykłego odbiorcę do zalet płynących z posiadania dotykowego telewizora. Muszę przyznać, że robi to całkiem skutecznie. Oglądając reklamy dotykowych paneli Koreańczyków, można rzeczywiście nabrać ochoty na zabawę takim urządzeniem – wspólnie z całą rodziną.

Korea prowadzi

Rok 2011 pokazał, że nawet jeśli z elektroniką kojarzy nam się głównie Japonia, to szybko się to zmienia. Koreańscy producenci wyszli na prowadzenie, pokazują więcej nowości i zapowiadają bardziej innowacyjne rozwiązania na przyszłość. W LG w tym roku bezsprzecznie rządziło 3D. Co czeka nas w roku 2012? O tym napiszę w kolejnym tekście.

  • Milosz

    No LG naprawdę wiele zrobiło w tym roku, sporo innowacyjnych rozwiązań fajne akcje i ogólnie duża aktywność na rynku to duże plusy tej firmy.

  • Demo

    Milosz w sumie masz rację ;)
    Naprawdę sporo się dobrego w tym roku wydarzyło np mnie bardzo spasowały cienkie telewizorki i nanoLED-y. Zostawiły plazmę bardzo daleko w tyle.

  • Marek

    mogli by jeszcze pokazać te najnowsze telewizory LG gdzie prawie wyeliminowali ramkę i te co zastosowano technologię oled

  • Stanisław

    Ano są takie – tam w sumie ramka jest czysto dekoracyjna :)

  • Marek

    no tak, ciężko by było pokazać taki telewizor bez ramki na zdjęciu ;)

  • nika

    jak dla mnie najważniejsze i najbardziej zmieniające rynek bylo cinema 3D, pobili tym konkurencję

    • kama

      cinema 3D to rewolucja na rynku 3D, ale pod sam koniec roku LG powiedziało że już za 2 tyg bedzie OLED 55″ – to bedzie rewolucja w ogóle w telewizorach