Ładowanie indukcyjne w Nexusie 4. Jak działa i dlaczego może się przydać

Bezprzewodowy transfer plików i multimediów jest już standardem w smarfonach. Na uwięzi trzyma nas tylko ładowarka. Choć technologie umożliwiające bezprzewodowe transmitowanie energii są znane od dawna, dopiero od teraz zaczynają się one popularyzować w urządzeniach mobilnych. Jednym z niewielu smartfonów zapewniających ładowanie indukcyjne jest stworzony przez LG Nexus 4.

Obecnie energia może być efektywnie i bezpiecznie transmitowana na niewielkie odległości. W przyszłości dzięki ładowarkom wykorzystującym zjawisko rezonansu elektromagnetycznego będzie można ładować urządzenia z kilkunastu metrów. Zanim jednak obok routerów WiFi pojawią się cewki elektromagnetyczne, indukcja musi wystarczyć. To jednak krok w dobrym kierunku.

Żeby smartfon mógł być ładowany bezprzewodowo, do jego baterii musi być podłączona cewka (bez obaw, jest ukryta pod obudową). Indukuje ona energię z pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez drugą cewkę podłączoną do prądu.

Ładowanie indukcyjne jest bezpieczne i wygodne. Urządzenie pobierające prąd musi być bardzo blisko cewki ładującej, ale nie musi się z nią stykać, dzięki czemu projektanci akcesoriów mają większe pole do manewru.

Ważne jest także to, że ładowarka indukcyjna nie pobiera prądu, jeśli w jej pobliżu nie znajduje się urządzenie odbierające energię. Minusem jest natomiast mniejsza efektywność ładowania.

Korzyści wynikające z zastosowania technologii indukcyjnej będą widoczne w niedalekiej przyszłości. W pubach i restauracjach pojawią się zapewne stoły indukcyjne, na których w każdej chwili będzie można podładować smartfona, a w domach plątające się kable ładowarek urządzeń mobilnych zastąpi jedna płytka podłączona do prądu.

 

Więcej na ten temat: Nexus 4
  • luk

    I to jest krok w przyszłośc, jestem na tak własnie za takim rozwiązaniem. Brawo LG.

  • Faunar

    Świetne rozwiązanie, ciesze się, ze technologia poszła tak do przodu

    • stasiek

       Teraz mysle ze już nikt nie moze niczego zarzucić LG. To takie telefony które na ten moment po prostu chce sie mieć i tyle.

  • yocki

    LG zawsze miało najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne i jak widać do tej pory wiodą prym na rynku jeśli chodzi o nowinki technologiczne.

    • luk

      No rzeczywiscie wychodzi na to ze juz niedługo jak tak to bedzie dalej szło to będą jednymi z najlepszych.

  • Ania Kopanska

    Żałosne są te komentarze. Pod każdym artykułem na tym blogu same zachwyty nad LG. 
    Przecież, po pierwsze, ten telefon wyprodukowano dla Google i to, co się w nim znalazło nie jest zasługą LG. Po drugie, i chyba najważniejsze, LG nie miało nic wspólnego z wprowadzeniem ładowania indukcyjnego a prekursorem w telefonach z tą technologią był Palm. 

    • joseph

       To tak samo jak sa negatywne tak i pozytywne. A jednak jest ktoś komu odpowiadaja telefony LG. czy to dziwne ?

    • Faunar

       Żałosne? tak samo jak pozytywne pojawią sie też negatywne komentarze. A to ze pojawiaja sie pozytywne wcale nie jest dziwne, ostatnimi czasami firma sie mocno wybiła z telefonami.

    • lukk33

       Pani Aniu, skąd Pani to wszystko wie… Jaki ma Pani model LG ?
      A moze nie miała Pani nigdy do czynienia z tymi telefonami?

  • Awygo

    U mnie żadne kable się nie plątają. Czasem tylko plączą.

  • stasiek

    A ja sie nie dziwie dlaczego sa te zachwyty… Jakbyś miala ten telefon to też byś była tutaj jedną z pierwszych jesli chodzi o podzielenie sie opinią na temat telefonu.

  • Anonim

     LG to marka bardzo innowacyjna, tempo rozwoju ich Smartfonów jest naprawdę spore, mają spore szanse stać się numerem 1 w grze.